Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
28-02-2016

Metoda projektów badawczych odpowiada wrodzonej ciekawości dzieci, ich potrzebie poznawania i rozumienia świata. Poprzez działania projektowe dzieci uczą się logicznego myślenia, stawiania pytań, wysuwania wniosków i ich weryfikowania.

W trakcie realizacji projektu ,,Dinozaur” trójkowe średniaki z grupy II  zgłębiały swoją wiedzę na temat dawnych dziejów Ziemi. Z pomocą nauczycielek zweryfikowały swoją wiedzę na temat dinozaurów i same decydowały, czego chciały się jeszcze dowiedzieć o tych niezwykłych, pradawnych gadach. Samodzielnie wskazywały  najlepszych według nich ekspertów. Dzięki współpracy rodziców powstał w sali kącik małego badacza, który pozwolił na podejmowanie aktywności badawczej, poznawczej oraz zabawowej. Przedszkolaki poznały zawód paleontologa, same również próbowały wcielić się w jego rolę. Uczestniczyły w licznych zabawach matematycznych, językowych i ruchowych związanych z tematem projektu. Powstało wiele prac plastycznych i technicznych. Ogromne emocje wzbudziło wykonywanie odcisków ,,dinozaurów” oraz różnych muszli, gałązek itp. w masie solnej. Zdobytą wiedzą dzieci chętnie dzieliły się z innymi przedszkolakami, personelem przedszkola  i  oczywiście z rodzicami. Metoda projektów badawczych doskonale sprawdza się w pracy z małymi dziećmi.

                                                                                                                                         M.K.

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...