Metoda projektów badawczych odpowiada wrodzonej ciekawości dzieci, ich potrzebie poznawania i rozumienia świata. Poprzez działania projektowe dzieci uczą się logicznego myślenia, stawiania pytań, wysuwania wniosków i ich weryfikowania.
W trakcie realizacji projektu ,,Dinozaur” trójkowe średniaki z grupy II zgłębiały swoją wiedzę na temat dawnych dziejów Ziemi. Z pomocą nauczycielek zweryfikowały swoją wiedzę na temat dinozaurów i same decydowały, czego chciały się jeszcze dowiedzieć o tych niezwykłych, pradawnych gadach. Samodzielnie wskazywały najlepszych według nich ekspertów. Dzięki współpracy rodziców powstał w sali kącik małego badacza, który pozwolił na podejmowanie aktywności badawczej, poznawczej oraz zabawowej. Przedszkolaki poznały zawód paleontologa, same również próbowały wcielić się w jego rolę. Uczestniczyły w licznych zabawach matematycznych, językowych i ruchowych związanych z tematem projektu. Powstało wiele prac plastycznych i technicznych. Ogromne emocje wzbudziło wykonywanie odcisków ,,dinozaurów” oraz różnych muszli, gałązek itp. w masie solnej. Zdobytą wiedzą dzieci chętnie dzieliły się z innymi przedszkolakami, personelem przedszkola i oczywiście z rodzicami. Metoda projektów badawczych doskonale sprawdza się w pracy z małymi dziećmi.
M.K.