Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
02-12-2015

Nowy rok to odpowiedni moment na zmiany. Także w urzędzie. Dokładnie od 4 stycznia planowane jest połączenie Wydziału Spraw Obywatelskich z Urzędem Stanu Cywilnego i przeniesienie się USC do budynku przy ul. Mickiewicza 6. Ślubów nadal jednak będzie się udzielać w Ratuszu.

Przeprowadzka USC to komfortowe wyjście dla interesantów, do tej pory załatwiających jednocześnie sprawy w tych dwóch wydziałach. Teraz będzie to możliwe w jednym miejscu. 
W wyniku reorganizacji Urząd Stanu Cywilnego UML zostanie przeniesiony z Ratusza do budynku urzędu przy ulicy Mickiewicza 6 w Lubaniu. To właśnie tam będzie można dokonywać wszelkich czynności związanych z rejestracją stanu cywilnego oraz wydawaniem odpisów aktów - tłumaczy Anna Krawiec Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Prawnego Urzędu Miasta Lubań. - Natomiast miejscem odbywania się uroczystości ceremonialnych zawarcia związku małżeńskiego będzie nadal sala ślubów mieszcząca się w lubańskim ratuszu. Ewidencja ludności, wydawanie dowodów osobistych,  rejestracja stanu cywilnego prowadzone będą w jednym miejscu. Jest to komfortowa sytuacja dla petentów załatwiających sprawy urzędowe. Poza tym pozostają jeszcze względy ekonomiczne. Po zmianach, urząd pozostanie przy tylko dwóch siedzibach, przy ulicy 7 Dywizji oraz przy ulicy Mickiewicza.
W stosunku do niegdysiejszych pięciu budynków lubańskiego magistratu, do tego rozrzuconych po całym mieście, to naprawdę spory postęp. 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...