Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
01-04-2020

Gdzie dzwonić, gdy potrzebujemy porady?

INFOLINIA NFZ

800 190 590 - bezpłatna infolinia NFZ jest czynna 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują, co zrobić, by otrzymać pomoc.

Numer dla osób dzwoniących z zagranicy 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora)

Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta mogą również przekazać kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli teleporady medycznej.

Dzięki teleporadzie medycznej każdy może otrzymać:

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.

Teleporady medyczne:

  • ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
  • ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
  • rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
  • skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.

Teleporady placówek POZ w Lubaniu (godziny teleporad ustalają placówki):

  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Praktyka Lekarza Rodzinnego "Nova", Kazimierza Wielkiego 29,
    75 721 78 97
  • Praktyka Lekarska "R. Komendziński; D. Pawłowski" S.C. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Kazimierza Wielkiego 11,
    tel. 75 721 31 95
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Vita" Praktyka Lekarska Kazimierz Kawecki, 7 Dywizji 12,
    75 721 47 94, 882495916
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Medyk" S.C. Bogusław Grzesiak, Krzysztof Kowalik,Andrzej Wydra, Stefana Okrzei 6,
    75 722 25 35,
    telefony alarmowe: rejestracja 882 493 831, Bogusław Grzesiak 882 493 807, Krzysztof Kowalik 882 493 840, Andrzej Wydra 882 493 824, Urszula Żółkowska 882 493 849 (tylko w sprawach pilnych od 8:00 do 18:00)
  • Praktyka Lekarska "Twój Lekarz" S.C. B.Siuda; I. Nestorowicz; B. Obacz, Stefana Okrzei 6,
    75 721 59 00

Więcej informacji: https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-dotyczace-koronawirusa-w-przychodniach,7621.html

INFOLINIA ZUS

22 560 16 00 - Centrum Obsługi Telefonicznej

W COT ZUS zostały uruchomione specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:

  1. zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 – zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
  2. ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 – ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.
  3. w innych sprawach – tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
  • 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 – Renty i emerytury,
  • 3 – Zasiłki,
  • 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 – Informacje dla płatników.

Konsultanci COT są dostępni pon. - pt. w godz. 7.00 - 18.00.

Więcej informacji: https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/centrum-obslugi-telefonicznej-cot-

SANEPID: 

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lubaniu 

ul. Bankowa 9b, 59-800 Lubań
Całodobowa infolinia dla obywatela w sprawach kwarantanny i zdrowia: +48 222 500 115
e-mail: psse.luban(at)pis.gov.pl

Więcej informacji: http://psseluban.pl/

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...